SEARCH

Intervju: Future Folklore nije vaša klasična kreativna agencija

Doznali smo više o kreativnom studiju posvećenom vizualnim inovacijama, koji koristi najbolje od tradicionalnog, umjetničkog i inovativnog pristupa fotografiji
03.10.2024.
IMAGE SOURCE: FUTURE FOLKLORE
RECOMMENDED

FUTURE FOLKLORE je studio usmjeren na oblikovanje ideja u vizualne narative. Posvećeni su tehničkim i vizualnim inovacijama, s čvrstim uvjerenjem da granice postoje samo kako bi se pomicale. Ovim riječima se i na svojoj stranici opisuje Future Folklore, a Luka i Nikola su dvojac koji stoji iza ovog kreativno-vizualnog studija. Njihov rad prepoznala je i Futureyes agencija koja zastupa i podupire na inozemnoj razini talente, kreativne agencije i brendove velikog potencijala.

Od početka je Future Folklore izabrao pomalo tajnoviti i nenametljivi način prezentacije svog studija, točnije samih sebe, pa prilikom razgovora kroz koji sam željela saznati više o njima, biraju izostaviti svoja prezimena iz cijele priče. Sve s jasnim ciljem – predstavljaju se svojim vizualnim radom i umjetnosti po kojoj žele biti prepoznatljivi te je ideja i prioritet trenutačno i na taj način prezentirati Future Folklore. FF svakoj ideji pristupa kroz duboko istraživanje, kako bi na koncu realizirali svoju kreativnu viziju kroz 3D, fotografiju i video.

Predstavite nam se – tko stoji iza studija Future Folklore i kako ste se našli u fotografskim vodama?

Iza studija Future Folklore stoje Luka i Nikola, kreativni dvojac s čvrstim temeljima u vizualnim umjetnostima. Naše formalno obrazovanje kao snimatelja otvorilo nam je vrata prema fotografiji, a s vremenom nas je ta strast prirodno odvela u svijet digitalnih produkcija i 3D-a. FF studio nastao je iz dubokog interesa za snagu slike i njenu sposobnost komunikacije. Bez obzira radi li se o umjetničkom ili komercijalnom izražavanju, uvijek nas je pokretala želja za istraživanjem i pronalaskom najboljih praksi. Kako bi u tome bili što uspješniji trudimo se okružiti s vrhunskim suradnicima koji svojim znanjem i iskustvom doprinose kvaliteti koju studio pruža.

Što znači ime Future Folklore?

Određene tradicije i načini rada naknadno se definiraju kao običaj ili folklor. U našem slučaju, Future Folklore je težnja da kreativnim radom unutar studija testiramo postojeće vrijednosti i posljedično uvedemo nove koje imaju potencijal postati folklor. I tako u krug.

Sebe definirate kao servis za fotografije. Što je to po čemu se izdvajate od konkurencije i što je potrebno ako želite uspjeti na zasićenom tržištu?

IMAGE MAKING SERVICE naslanja se na koncept kreiranja smisla ili konteksta oko određenih ideja. U tom pogledu IMAGE MAKING SERVICE u Future Folklore-u tretiramo kao proces dubokog istraživanja i osmišljavanja najboljih načina za komuniciranje ideja kroz 3D, video i fotografiju. Fokus stavljamo na rad s klijentima iz beauty, tech i fashion industrije. Naš pristup je cjelokupan a za brendove kreiramo kreativne koncepte, vodimo art direkciju i organiziramo rad svih timova koji su uključeni u produkciju finalnih rješenja.

Uz komercijalne radove, radite i modne editorijale – posljednji s Irom Rumorom je zaista sjajan. Kako pristupate komercijalnim projektima i koliko ste tada skloni kompromisima, kada je kreativna vizija u pitanju?

Hvala! Projekt s Irom Rumorom i cijelim timom koji stoji iza tog editorijala nam je baš drag! Kada smo krenuli komunicirati o snimanju brzo smo se razumjeli i zajednički vrlo lako razvili art direkciju za Irinu kolekciju. Također to je odličan primjer kako izgleda kreativna suradnja u beskompromisnom okruženju u kojem cijeli tim gura granice ustaljenih obrazaca. S nama su bile i stilistica Marcela Vrček i šminkerica Iva Rukavina koje su omogućile da krajnji izlazni rezultat zaista bude izvan uobičajenih okvira. U studio nam dolaze projekti iz raznih disciplina pa se, u tom pogledu, ne definiramo kroz kategorije niti želimo stvarati s takvim ograničenjima.

future folklore

Ako projekt u tom trenu komunicira odjeću naš zadatak je shvatiti brand, njihovu viziju, publiku i korisnika te kroz istraživanje i postavljene ciljeve pronaći najispravniju vizualnu komunikaciju za taj “problem”. Radeći na taj način uzimamo u obzir sve trendove koji trenutno vladaju, njihovu povijest i potencijalna rješenja koja će tek postati relevantna. Kompromisi u kreativnom smislu su najbolji test kreativnosti. Svaki projekt sa sobom nosi set kompromisa od samog početka. Ne postoji idealni projekt ili klijent, kao što ne postoji ni idealan budžet. Dapače, ta ograničenja su često ono što vidimo kao polazišnu točku i na temelju njih razmišljamo ih efikasno zaobići ili od njih napraviti prednost, a ne nedostatak.

kako izgledaju kreativni procesi?

Kreativni proces, bio umjetnički ili komercijalan, često izgleda slično. Postoji ideja i težnja da se kreira najbolje. U tom smislu puno radnih sati, razmišljanja i eksperimentiranja dovode do otkrivanja novih i relevantnih koraka koje pretvaramo u priče, osjećaje ili potrebe.

Na koji ste svoj projekt do sada najponosniji?

Pitajte nas ovo pitanje za 20 godina! Za sada se ponosimo malim pobjedama. Kao u bilo kojem poslu, finalni rezultat uvijek je dio velikih sustava, ljudi, ideja i ciljeva koji se trebaju posložiti kako bi se projekti uspješno završili. Ponosimo se ljudima s kojima surađujemo, novim znanjima koje učimo i životnim lekcijama koje smo stekli kroz ovaj posao.

future folklore
future folklore

Dotaknimo se umjetne inteligencije koja preuzima ulogu kreativca i autora – u kakvom ste odnosu s digitalnim i AI alatima i kako prepoznati u kojoj mjeri upravljamo s njom, a u kojoj mjeri ona utječe na nas i konačni dojam fotografije/vizuala/umjetnosti?

Kao kreativni studio, trudimo se koristiti napredne tehnologije kako bismo u potpunosti razumjeli njihov potencijal i otkrili gdje mogu unaprijediti naš dosadašnji pristup produkciji. U smislu društva, umjetna inteligencija demokratizira nešto što je kroz sustave obrazovanja možda bilo i zapostavljano. Danas je omogućeno kreativno izražavanje i onima koji nisu prošli kroz formalno umjetničko obrazovanje ili ne posjeduju takve tehničke vještine, i mislimo da je to super. Kroz to se vraćamo na ono što je nama i najbitnije – ideja. Ideja i vizija su i dalje najpotrebniji element u konverziji značaja u slikovnu komunikaciju i to je nešto s čime se kanimo i dalje baviti i u čemu se trudimo biti što bolji.

Na koje načine vaša umjetnost koketira s tehnologijom?

Stvaranje kroz sliku oduvijek je bio proces uvjetovan tehnologijom. U našem slučaju, tehnologija nam omogućava da eksperimentiramo brzo, testiramo ideju kroz različite kanale i dolazimo do novih načina izražavanja. Tehnologija je tu, u današnje vrijeme sveprisutna ali najbitnija i dalje ostaje sama priča i narativ koji se pomoću tehnologije gradi oko vizije brenda za koji se stvara.

Koji su danas najveći izazovi u fotografiji i kakvo je stanje te scene kod nas, ali i u inozemstvu? Koliko je podložna trendovima?

Scena kod nas uvijek vrlo kvalitetno prati događanja u inozemstvu no ono što svakako predstavlja prepreke jest manjak nečega što bi se moglo nazivati zrelom kreativnom industrijom koja oblikuje potražnju i razinu kvalitete vizualnog komuniciranja. Tu vidimo najveći raskorak između lokalne produkcije i nečega što je standard na drugim tržištima. Trendovi u današnje doba su vrlo promjenjivi, a ponekad i nasilni, no ono što se nama osobno u tome sviđa jest činjenica da danas mogu postojati različiti vizualni trendovi u isto vrijeme, a da je tehnologija omogućila njihov dijalog i stvaranje nekih suvremenih hibridnih komunikacija.

SAZNAJ VIŠE: