Ekskluzivno za BURO.: Lonac i njegova izložba na azijskom sajmu umjetnosti

Ljetos je u Seoulu održan prestižni azijski sajam urbane i ulične umjetnosti na kojemu je prvi puta svoj rad izložio naš street artist Tomislav Lonac koji je s nama podijelio svoje dojmove
19.09.2022.
IMAGE SOURCE: Tomislav Lonac/ Instagram @urbanbreak_official

Prije dva mjeseca održan je najveći urban & street art sajam u Aziji. Ovaj veličanstveni festival pod nazivom „Urban Break“ ljetos se smjestio u južnokorejsku prijestolnicu Seoul u COEX Halli B. Četverodnevni sajam predstavio je jaku postavu izvođača i još snažniji program, a posjetitelji su se mogli susresti s različitim oblicima umjetnosti kao što su posebne izložbe, NFT-ovi, nastupi uživo, veliki medijski zidovi te umjetničke igračke. Na ovom je prestižnom festivalu oko 450 sudionika predstavilo svoje radove na 120 štandova, između ostalog i svjetski poznata imena kao što su graffiti umjetnici Banksy, D*Face, Invader i Roby Dwi. Na slavnom popisu sudionika „Urban Break“ sajma, pronašao se i naš umjetnik Lonac.

Street artist Lonac poznat je po svojim realističnim muralima koji nerijetko osvanu na ulicama grada, a jedan od svima dragih je onaj pod imenom „Polupani lončići“ , mural nastao u sklopu programa „Nesvrstani“ u Laubi. Ovaj nas je umjetnik baš nedavno oduševio s impresivnim muralom „Flegma“ u Klaićevoj ulici koji je nastao u okviru umjetničkog projekta „Okolo“. Mi već znamo koliko je Lonac veliki umjetnik, a to sada zna i Južna Koreja te svi sudionici „Urban Break“ festivala. Nakon što su se dojmovi napokon slegli, Lonac nam je ispričao svoje doživljaje s festivala te kako je uopće došlo do sudjelovanja na najvećem urban & art sajmu u Aziji.

Prije dva mjeseca si izložio svoj rad na najvećem azijskom sajmu urbane i ulične umjetnosti “Urban Break”. Kako je do toga došlo?

Prije par mjeseci javio mi se prijatelj RomLevy koji vodi Street Art News platformu s upitom želim li izlagati na skupnoj izložbi u Seoulu. Street Art News jedna je od vodećih platformi koja preko deset godina objavljuje radove umjetnika diljem svijeta te isto tako organiziraju različite projekte i izložbe.Ove godine, pozvani su kao gostujuća izložba na Urban Break festivalu kako bi južnokorejskoj publici predstavili radove umjetnika koji su posljednjih petnaestak godina aktivni na svjetskoj sceni. Naziv gostujuće izložbe je “Street Chronicles”.

Što si pripremio u sklopu te gostujuće izložbe?

Za izložbu sam odlučio nastaviti seriju “Polupanih Lonaca” koja mi se činila malo drugačijom od onoga što sam do prije par godina radio. Taj sam koncept započeo u Laubi prije dvije godine, a glavna ideja je da kroz dječje oči pokušam ilustrirati svijet odraslih, svijet plemena/grupacija i kulturu međusobnog prozivanja, umjesto vlastitog preispitivanja. Motiv koji sam slikao tijekom sajma izvedenica je dvaju starijih radova, jedan je onaj već spomenuti ispred Laube, a drugi, puno stariji koji sam naslikao u zapuštenom prostoru u Zagrebu prije nekih sedam godina ( “Karma”).

Koliko dugo si se pripremao za Urban Break?

Što se putovanja tiče, nisam znao putujem li ili ne sve do dva dana prije početka samog festivala, tako da je priprema bila u zadnji čas (skiciranje u avionu za mogući mural ili veliko platno). Organizacija je imala problema s dozvolama za zid pa smo odlučili instalirati četiri velika platna unutar samog sajma.

Za live slikanje imao sam svega tri dana, tako da sam se više koncentrirao na sami proces kao dio izložbe, umjesto da žurim s dovršavanjem. Srećom, organizatori su bili dosta velikodušni te sam umjesto pet dana, u Seolu ostao tri tjedna 😀

Kako je sve prošlo? Možeš li nam dati svoje dojmove sa sajma i čitavog putovanja?

Moje prvo iskustvo slikanja izvan Hrvatske bilo je 2012. godine. Sada tek kužim da mi je trebalo dobrih deset godina da se uhodam u taj “on the road” đir. Slikanje u nepredvidivim uvjetima, u nepoznatoj zemlji sa strogim vremenskim rokom može biti dosta stresno zbog čega sam veći dio dosadašnjih projekata bio pod velikim pritiskom te nisam imao vremena ni snage za uživati zbog čega, vjerujem, ne bih bio baš najbolje društvo. Možda bi si previše toga zadao ili pokušavao napraviti više nego što moram pa bi zbog toga imao nula vremena biti turist :D. Isto tako, ranijih dana brat je putovao sa mnom kako bi sve posnimio i fotografirao.

Posljednjih godina solo putujem te sve dokumentiram sam, što bi zapravo značilo da si zadajem još više posla, no mislim da sam napokon uspio naći tu neku zlatnu sredinu gdje si dopustim da malo i uživam nakon realiziranog projekta. To možda najbolje pokazuje i ovaj posljednji video u kojem sam se više fokusirao na čitavo iskustvo.

Koga si sve imao priliku upoznati na sajmu?

Ovoga puta sam napokon imao vremena pogledati tuđe radove, upoznati lokalne umjetnike i podružiti se s njima, te isto tako obići grad i uživati u razgledavanju hramova i palača- to me je definitivno najviše ispunilo. Umjetnici kao što su Roa, Shepard Fairey, Banksy, Invader, Andrew Ham i Okuda, jedni su od najvećih imena još od kad sam tek počinjao sa slikanjem, pa mi je bilo jako drago vidjeti njihove radove uživo te izlagati uz njih. No, najdraži dio sa samog sajma je bio upoznavanje mladih umjetnika i posjetitelja te svakodnevni obilasci štandova.

Jesi li ponosan što si predstavio svoj rad na ovako prestižnom umjetničkom sajmu?

Biti dio postave “Street Chronicles” te čitavo iskustvo u Seoulu mi je definitivno jedno od najdražih. Mislim da nije loše biti najlošiji na toj listi 😀

Kakav je Seoul? Jesi li uspio vidjeti grad? 

Sigurno sam se malo puno zaljubio u grad, tako da se nadam dogodine opet gostovati, realizirati mural te posjetiti Busan da nađem kojeg zombija :D. (Obožavam njihove filmove). Kao i New York, Seoul je jako fotogeničan pa gdje god usmjeriš kameru, dobiješ zanimljiv kadar. Imao sam dovoljno vremena da posjetim neke lokacije više puta. Posebno me se dojmio Bongeunsa Hram gdje bih odlazio skoro svaku večer nakon sajma jer je bio udaljen svega pet minuta od hotela.

SAZNAJ VIŠE: