Dunja Ivana Ballon: „ Ove godine naglasak stavljamo na našu zajednicu i osjećaj na festivalu“

Direktorica festivala i programa otkriva sve pojedinosti o Danima komunikacija!
29.03.2022.
IMAGE SOURCE: Danko Šimunović

Još nas samo par dana dijeli od jednog od najboljeg nacionalnog festivala tržišnih komunikacija. U velikom se stilu vraćaju Dani komunikacija u Rovinju, a ovogodišnji je program impresivniji nego ikad prije. U tri dana festivala izmijenjivat će se vodeći svjetski komunikatori, digitalci i kreativci zajedno s domaćom strukom. Ovogodišnji Dani komunikacija su posebni jer su napokon otvorena vrata ovome festivalu nakon što se dvije godine nije mogao održavati zbog pandemijske situacije. Imali smo čast razgovarati s Dunjom Ivanom Ballon, izvršnom direktoricom HURA-e te direktoricom festivala, koja nam je otkrila sve pojedinosti o dugoočekivanim Danima komunikacija zbog kojih će ovaj festival svakom sudioniku ostati još dugo u sjećanju.

ZADNJE DVIJE GODINE PANDEMIJA NIJE DOPUSTILA DA OTVORITE VRATA DANIMA KOMUNIKACIJA. JESU LI ZATO OVOGODIŠNJI DANI KOMUNIKACIJA ZA VAS POSEBNIJI I VAŽNIJI?

Festivalu se nikada nismo ovoliko veselili, a vidim to po kotizacijama i uzbuđenju kolega. Uvijek je bio više od obične konferencije i posebniji na svoj način, no sada je prerastao u nešto veće od nas, neopipljivo i važno. Ova pauza, koliko god bila velika prepreka, iznjedrila je neke nove koncepte i ideje koje jedva čekamo podijeliti s našom divnom, ludom i nevjerojatnom zajednicom

PO ČEMU SE RAZLIKUJU OVOGODIŠNJI DANI KOMUNIKACIJA OD PROŠLIH?

Svako izdanje novo je poglavlje koje svi zajedno jedva čekamo ispisati i nova “what happens in Rovinj stays in Rovinj” anegdota. Nisu sve za medije, ali festival je doslovno osmišljen i koncipiran na način da spaja ono najbolje od posla, učenja i dobre zabave – želimo otići s festivala s uspomenama koje ćemo još godinama prepričavati, s novim znanjima kojima će razviti biznis, s novim kolegama i partnerima, a neki i s novim prestižnim statuama. Naš cilj nije zgrtati lovu. Baš sve vraćamo nazad u projekt i nitko od nas nema skupe kuće niti vikendice od ovoga, dapače, radije kupimo 10000 kvadratnih metara LED ekrana. I još malo za šumicu. I dvorište. I plažu. Itd… Puno dajemo u festival i to se vidi. Ove godine naglasak stavljamo na našu zajednicu i osjećaj na festivalu. Po prvi put otvaramo plažu koja će biti genijalna ako nas vrijeme posluži, uživat ćemo na obali, setupirali smo piknik u dvorištu, a našem 360 stageu, 90-metarskim ekranima i iskustvu negacije prostora i immersiona u festival dodajemo content bez premca, malo techna i prekulanimacija. Ono u čemu neće biti promjena je program – on je nepopravljivo sjajan. Neću više otkrivati, a tko se dvoumi, slobodno može preskočiti dolazak, sigurno ništa ne propušta.

KOLIKO JE BILO IZAZOVNO PRIPREMITI EVENT NAKON TRI GODINE PAUZE I KOLIKO DUGO STE SE PRIPREMALI ZA OVAJ VELIKI DOGAĐAJ?

Da ste bar mogli biti na jednom od naših nebrojeno puno brainstorminga i sastanaka. Propustili ste dobru dozu očajnih suza i još očajnijih osmijeha uz osvježavanje stranice nacionalnog stožera, osmišljavanje izvedivih i neizvedivih planova B, C, D, E i tako dalje (od speakera na dizalicama do festivala na bazenu – ne šalim se), kreiranje raznih timelineova koji bi već sljedeći dan pali u vodu… Nazvati ovo razdoblje izazovnim je understatement stoljeća, vrijeme za pripremu bilo je najkraće ikad, a o problemima koji i dalje vole iskrsnuti gotovo svaki dan bolje da vam ne pričam. Zato se osjećamo kao da svaki dan imamo jednu novu malu pobjedu, a sve je to bilo lakše raditi zajedno jer je naš mali tim v-r-h-u-n-s-k-i. Moram to tako istaknuti jer zaista nismo znali što očekivati, ali smo uz doprinos svakog člana tima došli do ovog sad momenta kada samo očekujemo ući u hotel Lone i upijati neopisivu atmosferu tog neobičnog festivala.

KOLIKO JE LJUDI BILO UKLJUČENO U PRIPREMU OVOG DOGAĐAJA I KOJE SU KLJUČNE OSOBE OVOGA PROJEKTA?

Sve ostaje u obitelji. Uz pozdrav našima Ivi i Silviji, banda je od prvog dana ista, samo rastemo zajedno s festivalom. Naše dvije menadžerice koje vode program, partnerstva, registracije i koješta drugo Maja Baumschabel i Helena Fuker poznaju festival u dušu i ništa ne prepuštaju slučaju u projektu čiji je nivo kompleksnosti 1000000. Žongliraju s tri problema paralelno za doručak. Našim jezikom pričaju naši komunikatori, Barbara Tolić i Marin Vlainić, čije me umijeće i specifično razumijevanje našeg osebujnog stila zadivljuje svaki put iznova, a čiji je popis kako zadataka tako i kvaliteta, puno duži od navedenoga. Pojačanje mladih kolega u timu ove su godine Eva Trstenjak i Fran Ljubej koji se super snalaze u uraganu zvanom Dani komunikacija tijekom pandemije.

Za sve izazove, u koordinaciji smo s organizacijskim odborom festivala, Davorom Bruketom, Damirom Ciglarom i Nikolom Žinićem, uz predsjednicu uprave HURA-e Anđelu Buljan Šiber i neizmjernu podršku Uprave HURA-e u kojoj su Vanja Bertalan, Rajna Cuculić, Jelena Fiškuš i Kristina Laco, kojima na svakom sastanku prezentiramo novu ludoriju i viziju – koju nije lako na papiru i na nivou koncepta beskompromisno podržati i odobriti bez nekog suludog, ali opravdanog povjerenja. Ovakvi su projekti ogroman rizik koji može poći po krivu u sekundi. 

Naši “vanjski suradnici”, kako se to u profi miljeu kaže, glavni producent Damir Stupnišeki tehnika braća Matošić, od prvog dana prve godine nas čuvaju i brinu za produkciju i tehničku realizaciju eventa. Oni su jedni od onih ljudi za koje znaš da ti uvijek žele dobro, a stogodišnju praksu s nama ima i producentica Lara Stolnik koja unosi dozu lakoće i sreće u sve što radi. Komunikaciju i materijale šiba Mrs. Red aka Jelena Babić, kojoj se pridružio Sven Sorić, potpredsjednik HDD-a, čiji me doprinos vizualnoj priči festivala i stvaralaštvo od prvog prijedloga koncepta do razvoja u crno bijeli svije s grainom u modularni identitet festivala i negaciju i danas ostavlja bez teksta.

Naš produžetak naši su sponzori koji organiziraju jednako velike ludorije i s nama oblikuju iskustvo na festivalu, od podrške programa do iskustva izvan dvorane. Mnogi eventi smatraju sponzore nužnim zlom ili zlatnom kokom, no mi naše partnere volimo i zajedno radimo već godinama. Sad sam se razvezala, ali ovo su meni važne stvari. Dobri ljudi su sve. 

OVE GODINE DANI KOMUNIKACIJA IMAJU ZAISTA IMPRESIVAN LINEUP. OD DIREKTORICE FASHION HOUSE GUCCIJA, MARIJE VON SCHEEL- PLESSEN, PREKO IZNIMNO OBOŽAVANOG DIZAJNERA CHRIS DOA DO MERLEE JAYME, JEDNE OD SAMO OSAM ŽENA MEĐU 100 NAJBOLJIH KREATIVNIH DIREKTORA SVIJETA…SUDIONICI ĆE ZAISTA MOĆI UŽIVATI. JE LI BILO TEŠKO DOVESTI OVE SVJETSKE LIDERE S OBZIROM NA TO DA SU RESTRIKCIJE I DALJE NA SNAZI?

Hvala na lijepim riječima! S programom smo beskompromisni i oko toga nismo skromni 🙂 Ništa ne ostavljamo slučaju, pa čak i uz restrikcije na globalnoj razini.

Pratim mnoge strane evente čiji su sadržaji zaostali u vremenu i s buzzword temama koje su se obrađivale prije pet ili deset godina. Tko se već odavno nije s njima upoznao, zaista nije publika za naš festival. Oni koji upravo to očekuju ostat će razočarani i nezadovoljni, a tako će govoriti svojim prijateljima i susjedima. I to tako i treba biti. U našoj publici stručnjaci su apsolutni vrh u svome segmentu – i oni zaslužuju upoznati samo najbolje lidere iz svijeta na pozornici. Privilegija je jednom godišnje pružiti im spektakl za pamćenje iza vrata Dana komunikacija. 

ŠTO BI STE SAVJETOVALI SUDIONICIMA KOJI ĆE DOĆI VIDJETI OVO NEZABORAVNO TRODNEVNO ISKUSTVO?

Upijajte svaki trenutak, ne razmišljajte kada treba ići spavati, popijte još tu jednu kavicu koju ne biste trebali, stvarajte uspomene, iskoristite sve što vam ovo iskustvo može pružiti – i sjetite se koliko smo sretni. Ovi se dragocjeni trenuci neće ponoviti.

SAZNAJ VIŠE: