Kako su društvene mreže ubile Street Style kao koncept

Street Style je dugo dominirao kao koncept predstavljanja trendova s ulice i svi smo jedva čekali da vidimo što nose cool cure sa svih strana svijeta. Danas tome nije slučaj. Zašto?
17.02.2024.
IMAGE SOURCE: Imaxtree
RECOMMENDED

Koliko outfita dnevno vidite na Instagramu? Koliko njih vam izgleda isto? Koliko djevojaka zamijenite jednu za drugu jer prate isti trend i više niste sigurni je li taj kožni baloner na Elsi ili na Heleni? Društvene mreže su napravile puno za promociju modnih brendova, inkluzivnosti, stilskih savjeta i isto tako su urušile sve nekoć poznate koncepte koji su dugo dominirali kao važan dio modne industrije i svega što vam ista prodaje. Sjećam se kada sam s uzbuđenjem pratila street style kombinacije posjetitelja Tjedana mode.

Istina, cirkus je počeo kada su se određeni influenceri počeli odijevati namjenski za fotografe i šetati kilometrima u krug ne bi li ih netko od poznatijih fotografa primijetio i objavio u svjetskom magazinu, ali je street style kao koncept i dalje bio jako zabavan i informativan kao prozor u svijet svjetskih trendova. Nismo znali kako se odijevaju Francuskinje dok ne bismo vidjeli street style fotografije tih žena na Tjednima mode.

Mnoge žene su postale prave zvijezde zbog street style fotografa. Najbolji primjer je Anna Dello Russo koja je uživala poštovanje u modnim krugovima, ali ju je street style lansirao u orbitu popularnosti. Odjednom je postala celebrity i svi su je prepoznavali i iščekivali neku odjevnu kombinaciju. Sjećate li se kada su na svjetskoj sceni buknule Skandi cure? Sve to je bilo zbog street style reportaža s ulica Kopenhagena kada smo svi zurili u taj prekrasni neopterećeni stil i pitali se kako su pobogu svi tako zgodni, plavi i imaju nevjerojatno zdravu kosu. Ah…the good old times…

STREET STYLE KAO KONCEPT DANAS

Jučer gledam street style fotografije s Tjedna mode u New Yorku i umirem od dosade. Ne zato što su žene nezanimljivo odjevene već zato što sam sve to već vidjela u protekla tri dana na Instagramu. Sve lookove, sve modne dodatke, svaki pogled na neki aktualni trend je već predstavljen i prožvakan do te mjere da je sada „neprobavljiv“.

Čak je i pozicija street style fotografa nekako dovedena u pitanje jer ljudima danas trebaju „content creatori“, fotografi koji su bili specijalizirani za street style su usmjerili veću pažnju na Influencere jer tu je zarada. Street style kao koncept je jednostavno izgubio tu čar kao i većina stvari u modnoj industriji. Ne stignete se veseliti nekoj novoj kolekciji jer se review iste događa doslovno tijekom održavanja. Dok dođete do toga što je dizajner doista htio reći već je sve rečeno od strane Internet komentatora.

Nastupilo je neko opće zasićenje s trendovima i odjećom koja se prezentira online od strane content kreatora te fotografije street stylea doslovno imaju neki arhivski doživljaj. Kao da stižu na party prekasno u ovom Truman Showu u kojem svi živimo. Svjesna sam da svaki koncept ima svoj rok trajanja i da se stvari moraju promijeniti jer to je logičan slijed događaja u svakoj industriji. Street Style (po mom skromnom mišljenju) ide ka nekom svom kraju. Polako, ali sigurno.

SAZNAJ VIŠE: