Protagonisti gradske noćne scene? Bambi, Bimbo i Vranetina, a tu je i netko u kombinaciji koja se presijava i izgleda poput crnog oklopa. Spreman u svakom trenutku za rave, ali i osiguran, u oklopu sačinjenom od sakoa, trapez hlača i topa od providne čipke. Pomislili biste da je radnja smještena negdje na ulicama Berlina, no riječ je o Zagrebu, gdje je dizajnerica Ira Rumora postavila svoje (modne) likove na ulice kojima ste možda prolazili u nekom trenutku, kako bi predstavila lookove kolekcije Survival tactics. Ira govori o taktikama preživljavanja, a kampanja je snimana digitalnim fotoaparatom, čime je još preciznije prenesena atmosferičnost i sam koncept kolekcije koja je pred vama. Evo što nam je otkrila o nastanku kolekcije i prateće kampanje.

Za početak, zanimljiv mi je način prikazivanja kolekcije: putem Instagram profila, gdje se modeli sami fotografiraju u ogledalu. Zašto ovakav ‘sirovi’ koncept – jesmo li se zasitili preuređenih modnih fotografija?
Nikad! Mislim da ima prostora za sve na modnoj sceni, osobito jer jedno ne isključuje drugo. Odabrala sam ovaj koncept jer je jako jednostavan i stavlja veći fokus na odjeću. Osim toga, to mi je osobno najdraži oblik “fit checka” i mislim da dobro nosi duh vremena, a i kolekcije. Uz te fotke, gdje se jasno vidi odjeća, napravili smo i fotografije s digitalnim fotoaparatom koje se baziraju na atmosferu i detalje. Kreativni tim sastoji se od meni veoma dragih ljudi: make up Iva Rukavina, styling Marcela Vrček, a modeli su Paula Tončić, Magda Kljenak, Mate Nikola Tonković i Mia Pantić.

Koja je glavna okosnica/ideja iza ove kolekcije?
Kolekcija nosi ime Survival tactics i sam koncept se vrti oko teme evolucije i preživljavanja – bavi se prirodnim i sociološkim metodama, odnosno svime što radimo kako bismo opstali, preživjeli i naposljetku napredovali. U nekom konkretnom smislu, ponekad trebamo razviti oklop i trnje, a ponekad raditi na ranjivosti i nježnosti.

Na koje materijale i tehnike si se fokusirala u radu? Primjećujem ponavljanje leopard krzna ali i multifunkcionalne komade koji dekonstruiraju uredski look – reci nam više o ključnim odjevnim predmetima.
Uglavnom sam se fokusirala na umjetno krzno, svilu i vunu uz pokoji poliester. Princip rada mi je najčešće isti: odaberem materijal koji me estetski osvoji i on na neki način diktira što će od njega nastati. Uglavnom znam forme koje želim postići i krojeve koje planiram napraviti pa proces često izgleda tako da mi je po radnoj sobi hrpa materijala sve dok ne odlučim koji je za što najprigodniji.



Bambi i bimbo set napravljeni su od dva tipa istog umjetnog krzna, a razlika je jedino u duljini kroja. Taj set, isto kao i uredski look odnosno Maxi//mini wool set, referiraju se na česte kritike žena u društvu, a one nažalost često ovise o tome “šta je ona obukla” i kako to utječe na krajnje mišljenje. Je li ona bimbo ili slatka mala bambi, je li to “sama tražila” ili je naposljetku svejedno što je obukla – poanta je da se ženi vraća i daje izbor da sama odabere što, kako i kada želi biti.


Aluminum diamond look mi je možda među omiljenim lookovima zbog žilavosti i sjaja materijala, a zamišljen je kao unisex look i konceptualno se vrti oko ideje oklopa i zaštite. Vranetina haljina je nastala prva i osobni mi je favorit, a napravljena je od dugog crnog umjetnog krzna. Iako haljina pokazuje najranjivije segmente tijela, osjeća se da osoba koja nosi tu haljinu nema straha od ikoga ili ičega. Speed slit napravljen je od elastične poliesterske čipke s tribal uzorkom, pokriva cijelo tijelo a prozirnost materijala dozvoljava nam da vidimo što je ispod.


U odnosu na prethodne kolekcije, napravila si estetski zaokret. Kolekcija je više seksi, odvažna, ali je prisutna i doza nostalgije. Otkrij nam više o inspiraciji te kako je izgledao kreativni i radni proces?
Teško mi je sagledati sebe kao dizajnera na taj način, rekla bih da je kod mene uvijek prisutna neka doza nostalgije (smijeh). Što se tiče kreativnog procesa, otprilike dvije godine sam istraživala, čitala i gledala dokumentarce o evoluciji i psihologiji, kako sve može opstati zapravo bilo gdje, samo je potrebno vrijeme aklimatizacije. Fascinira me priroda odnosno kako i u najtoksičnijim uvjetima i dalje postoji način za preživjeti i rasti, kako je Zemlja više puta preživjela ledena doba i počela ispočetka, kako se ljudi mijenjaju ovisno o potrebi, ali i želji. U mojoj glavi, mi smo na posljetku samo životinje na ovoj planeti, i ne razlikujemo se puno od jednog mrava ili npr. vrane (smijeh).

Kako se razvija tvoj dizajnerski jezik i je li se mijenjao pristup prema kreaciji? Koja je sljedeća etapa u razvoja tvog brenda?
Na prvu rekla bih da nije puno, ali vidim neki napredak u odnosu na prošle komade. I dalje smatram da sam “prespora” u odnosu na brzinu mode u ostatku svijeta no trudim se to ignorirati i samo raditi. Sljedeći korak bi sigurno trebao biti webshop, ali korak po korak, kao i dosad.


Iza tebe je fashion pop up Prokletnice u Kleti koji si organizirala s kolegicama. Kakvi su dojmovi nakon pop-upa i planirate li već sljedeći? Čini mi se da naša scena zaista treba ovakve evente…
Osobno, to mi je najdraži event koji sam do sad organizirala! To je sigurno uvelike zbog ekipe koja je to radila tako da velike zahvale curkama: Jelena Geštakovski (y/GIA), Helen Kelen, Tina Spahija i Monika (Dip n drip jewelry). Također, veliki utjecaj ima činjenica da smo se radile onako kako smo točno zamislile – samo opušteno uz dozu humora i zabave! Event je sponzorirala i SKY COLA koja nam je omogućila da to sve izvrsno izgleda, a DJ-i SZCH i Meka Drina osigurali su nam odličnu glazbu i dobar provod. Klet je bilo idealno mjesto za Prokletnice zbog miksa ljudi koji tamo izlaze i super lokacije u centru grada. Na kraju je stvarno bio odličan i odaziv i provod, veselimo se Prokletnicama vol2!!