Jesenas se Amerika pripremala za predsjedničke izbore, a dizajner Willy Chavarria u isto je vrijeme odjeknuo na njujorškom Tjednu mode, kolekcijom kroz koju je surađivao s adidasom, ali i s kojom je pokazao da je on sljedeća velika stvar američke mode. Svjestan svoje platforme, iskoristio je priliku kako bi podsjetio sve na važnost glasanja kao i da Ameriku čini više od bijele i heteronormativne populacije. Nekoliko mjeseci kasnije, Amerikanci su izabrali Donalda Trumpa za predsjednika SAD-a, a modne kolekcije prožete društvenim i političkim porukama, čini se, da će postati sve glasnije. Willy Chavarria se ne boji pustiti svoj glas.

Nakon uspješne kolekcije u New Yorku, dizajner meksičkih korijena odlučio je novu predstaviti preko bare pa je prezentaciju “Tarantula” prezentirao u sklopu Tjedna muške mode u Parizu. Velik korak naprijed za dizajnera koji je brend osnovao 2015. godine, a deset godina kasnije, glasi za jednog od najvažnijih svoje generacije. Tarantula je predstavljena u Američkoj katedrali u Parizu, a okupljeni su bili okrenuti prema prozorima, kako bi gledali jedni u druge, a ne u božanstva. Želio je kanonizirati sve uzvanike među kojima su oni koji se deklariraju kao gay, queer, trans, žene i muškarci… Tarantula je slavila otpor, optimizam i nadu.




Ovo je jedna od njegovih vrlo konkretnih kolekcija iz koje bismo bez puno razmišljanja “uboli” više lookova i bez problema ih dodali u svoj ormar. Također, kolekcija o kojoj se dosta pričalo nakon tjedna mode. Kolekcija je dodatno istražila oversized kroj odijela kojima se stalno vraća. Vjeran je chicano kulturi i tradicionalnim meksičkim simbolima i motivima, koristio je baršun i barokne i bogate boje, boucle, motiv ruža… Tailoring se izmjenjuje sa streetwearom, kao i utility komadima pomoću kojih se iznova referira na činjenicu da potječe iz radničke obitelji. Taj američki workwear ovjde izgleda iznimno dobro. I kršćanstvo se provlači kao stalna tema, ovdje i više naglašena zbog mjesta održavanja kolekcije, a neki modeli u rukama su zato nosili krunice. Posljednji lookovi stavili su naglasak na suradnju s adidasom koju uspješno nastavljaju s novom kolekcijom.


Chavarria je jednom prilikom rekao da je njegova klijentela – svatko – ne obraća se jednoj skupini, što ćete jasno vidjeti kroz izbor modela na pisti ali i lookove koji variraju od sportskih, nešto više suvremenih a zatim i tradicionalnih. Utjecaji više kultura skladno su spojeni u kolekciju koja se danas čini vrlo poželjnom, suvremenom ali i koja se odupire ustaljenim silama i nameće vlastiti put.

Chavarria vjeruje da je pred njim dobar trenutak za ulazak u sferu europske luksuzne mode. Povijesno, ona je elitno mjesto zatvoreno prema novajlijama koje smatra uljezima, no dizajner govori da je moda, s onim što trenutno nudi, svima pomalo dosadila, a da luksuz traga za nečim svježim i novim. Publika pak traga za osjećajem uzbuđenja koje moda može (treba) izazvati. Dakle, tu je prilika da zauzme to mjesto – ne samo kroz prizmu businessa već i kroz činjenicu da je otvoren prostor za nekoga “drugačijeg” tko je odrastao radničkoj klasi, okružen farmerima i imigrantima – daleko od modne elite.
Samoprozvani “chicano Ralph Lauren”, karijeru je započeo radeći za brendove Joe Boxer, Ralph Lauren te American Eagle, radio je i za Calvin Klein kao potpredsjednik za dizajn te kao konzultant za projekt Yeezy Gap. U studenom 2023. uručena mu je nagrada CFDA za dizajnera muške mode godine te je proglašen dizajnerom godine na Latin American Fashion dodjeli nagrada.

Rođen je u Kaliforniji, a majka mu je podrijetlom Irkinja, dok preko oca vuče meksičke korijene, a utjecaj svih ovih kultura jasno je preveden u modne kolekcije. Nose ga Colman Domingo, Charli XCX, Billie Eilish, Kendrick Lamar (s kojim radi na limitiranoj mini kolekciji). Aktivizam i otvorenost prema različitim rasama, religijama, seksualnim i političkim orijentacijama te životu imigranata u SAD-u okosnica su njegovog dizajna, a to ga ne čini manje nosivim za bilo koju vrstu kupca – stavite ga, ako još niste, na modnu mapu.