Kako se dizajn automobila pretočio u dizajn interijera?

Automobilske kuće sve više predstavljaju svoje kolekcije namještaja, koje su često inspirirane filozofijom brenda, a čini nam se da ovo nije prolazni trend
23.05.2025.
IMAGE SOURCE: Bentley Home/Luxury Living Group/Maserati/@genesishousenyc/Mercedes-Benz Style
RECOMMENDED

Posljednjih nekoliko godina svjedočimo brzorastućem trendu automobilskih kuća koje se okreću dizajnu interijera, s posebnim naglaskom na namještaj. Ovaj pomak nije samo pitanje estetike, već je dio mnogo šire strategije brendova koji žele ostati relevantni u svijetu koji sve više traži iskustvo, a ne samo proizvod. Automobilska industrija poznata je po vrhunskoj izradi interijera (naravno, i eksterijera) svojih proizvoda, pa zašto bi taj osjećaj onda prestao onoga trenutka kada se parkiramo u svoje dvorište.

Zašto taj osjećaj luksuza i posvećenosti pažnje detaljima ne bismo pretočili i na naš dnevni boravak? Upravo to su prepoznale i neke automobilske kuće, te su se odlučili upustiti u dizajniranje vrhunskog namještaja, kojem nikako ne manjka posvećenosti detaljima. Kako se luksuz danas ne očitava samo u performansama i izgledu vozila, već i u načinu života koji ta automobilska kuća simbolizira, dizajniranje namještaja se pokazalo kao savršen način za uvesti kupca u taj lifestyle još dublje.

Bentley namještaj

Bentley Home

dizajn interijera se za automobilske kuće pokazao kao savršena ekstenzija brenda.

Bentley je jedan od pionira ove tranzicije u svijet dizajna interijera sa svojom Bentley Home kolekcijom koja nudi ekskluzivan namještaj. Bentley namještaj kombinira sofisticiranost automobila s funkcionalnošću i elegancijom njihova interijera. Stolci, stolovi i sofe izrađeni su od istih materijala koji se koriste u njihovim vozila, od najfinije kože i drveta visoke kvalitete do aluminija i mramora. Sličan pristup ima i Bugatti, koji je uz namještaj, otišao i stepenicu više. Stvorili su čitave stambene prostore u Dubaiju.

Ovi interijeri s inspirirani hiperautomobiima, a svaki je detalj tu kako bi reflektirao filozofiju i osobnost brenda. Nedavno je i Maserati predstavio svoju prvu liniju namještaja, izrađenu u suradnji s Giorgettijem. Kako je za Wallpaper rekao i sam CEO Giorgettija, Giovanni del Vecchio, ovo nije klasična suradnja, već prirodan spoj dviju filozofija temeljenih na perfekcionizmu, inovacijama i ručnoj izradi. Kolekcija sadrži komade koji u isto vrijeme savršeno utjelovljuju retro i futurističku estetiku, a detalji na komadima i njihova izrada su izvan ovog svijeta.

Giorgetti i Maserati dizajn namještaja

Namještaj automobilske kuća

A osim u samom portfelju proizvoda automobilskih kuća, promjena je vidljiva i u autosalonima. Zašto je ovo važno? Vjeran kupac želi biti dio svijeta u koji ulaže toliko kroz kupnju luksuznog automobila. Sterilni prostori autosalona na koje smo navikli nisu baš odisali luksuzom i filozofijom brenda no, kako sve više auto kuća odlučuje redizajnirati svoje salone, oni postaju sve skladniji sa samim brendom. Autosaloni više nisu samo showroom, oni postaju iskustvo.

Savršen primjer toga je Genesis House u New Yorku koji kombinira izložbeni prostor s restoranom s Michelinovom zvjezdicom, kafićem i knjižnicom, a čitav prostor prožet je korejskom estetikom i filozofijom. To sve su pomno promišljeni potezi, kako bi se kupac u potpunosti počeo poistovjećivati s brendom i kako bi želio ukomponirati ga u čitav svoj način života.

Genesis House

Mercedes-Benz dizajn namještaja

Kroz interijere i namještaj automobilske kuće šire svoje tržište, ali i dodatno učvršćuju postojeće. Emocionalno jačaju povezanost s klijentima, jer više ne nude samo proizvod, već prodaju čitav lifestyle. A danas potrošači sve više cijene iskustva koja spajaju sve aspekte života, proizvod kao takav ne nosi dovoljnu težinu sam po sebi, ako se ne može primijeniti na čitav lifestyle i ponuditi nešto više, neko iskustvo.

Smatram kako ulazak automobilskih kuća u svijet dizajna interijera i namještaja nije privremeni trend, već je riječ o dugoročnoj strategiji dubljeg povezivanja s potrošačima i stvaranja emocionalnih veza koje su danas neophodne za uspješno poslovanje. Kako brendovi, u svim sferama, prestaju biti samo proizvođači proizvoda i postaju kreatori lifestylea i estetika, sve je važnije potrošačima ponuditi nešto više od samih proizvoda. Važno je ponuditi im iskustvo, nešto što će pamtiti.

SAZNAJ VIŠE: