Ženstvenost, elegancija, dašak glamura i kreacije koje akcentiraju senzualnost ženske siluete zaštitni su znak beogradskog modnog brenda Coast. Iza njega stoji dizajnerica i poduzetnica Mina Krstić koja je svoju avanturu u svijetu dizajna, nakon mnogo iskustva u modnim vodama, započela kolekcijom ručno rađenih, luksuznih kupaćih kostima koji su ubrzo stekli naklonost domaće publike, a nakon beachweara odvažila se i proširila ponudu na Off Coast liniju – odjevne komade poput haljina, suknji, bodija i tajica. Najveći forte Coasta, i ono što ga čini drugačijim, jest to što se striktno ne povodi niti trendovima niti sezonama, umjesto toga Mina teži kreirati odjeću koja je prije svega kvalitetna, udobna, nosiva i prilagodljiva različitim stilovima i prigodama, te kao takva odolijeva testu vremena. Svjesna utjecaja modne industrije na ekologiju, veliku pažnju pridaje i održivosti, pazeći pritom na svaki detalj, od kvalitete materijala i izrade do veličine serija. Kako bismo doznali što je sve prethodilo pokretanju njezinog brenda, otkrili kako se priča razvijala i koji su joj daljnji planovi, priveli smo Minu na mali razgovor.
Mina, kada si i kako počela plivati modnim vodama? Što je prethodilo pokretanju tvog brenda Coast?
Mogu reći da je ljubav prema modi prisutna gotovo oduvijek, još od ranih tinejdžerskih dana, divila sam se editorijalima i kampanjama, dok su mi zidovi sobe bili oblijepljeni stranicama modnih magazina poput tapeta. Istovremeno sam počela donositi na tone glossy magazina s putovanja iz inozemstva i upijala sadržaj istih.
Sa svijetom mode sam se u profesionalnom smislu upoznala više radeći u tada najvećoj izdavačkoj kući kod nas. Bila sam na poziciji brand managera potom direktora marketinga za licencna izdanja Adria Media groupe, između ostalih i za magazine Elle i Cosmopolitan koji su se najviše bavili modnom tematikom. Tamo sam osluhnula kako modni svijet diše “iza kulisa” i stekla sam dragocjeno iskustvo i znanje kako funkcionira taj biznis kroz prizmu izdavaštva, također kroz rad s klijentima sam imala uvid u strategije i taktike modnih i beauty brendova. Imala sam privilegiju da budem u kontaktu s internacionalnim PR-ovima velikih brendova. Samo kroz razgovor s kolegama na tim pozicijama može se mnogo naučiti, trudila sam se da što više radim i upijem što više znanja. Veoma sam zahvalna na tom iskustvu.
I kako se onda rodio Coast? Započela si u stvari s kupaćim kostimima, zar ne? Zašto baš s njima?
Željela samo pokrenuti svoj biznis, dugo sam razmišljala što bih mogla raditi, a da je vezano za modnu scenu, oduvijek sam se htjela okušati u dizajnu, ali sam isprva bila skeptična jer sam smatrala da se samo školovani dizajneri trebaju baviti kreiranjem odjevnih predmeta, ja tu školu i zanimanje vrlo poštujem. Ipak, znatiželja je bila jača i, da bih izbjegla “what if” moment u budućnosti, usudila sam se stidljivo predstaviti kolekciju od samo 5 modela kupaćih kostima.
Željela samo pokrenuti svoj biznis, dugo sam razmišljala što bih mogla raditi, a da je vezano za modnu scenu, oduvijek sam se htjela okušati u dizajnu, ali sam isprva bila skeptična jer sam smatrala da se samo školovani dizajneri trebaju baviti kreiranjem odjevnih predmeta, ja tu školu i zanimanje vrlo poštujem. Ipak, znatiželja je bila jača i, da bih izbjegla “what if” moment u budućnosti, usudila sam se stidljivo predstaviti kolekciju od samo 5 modela kupaćih kostima.
Odrasla sam na moru i smatram ga nepresušnim izvorom inspiracije, a svi znamo da je kupaći kostim najvažniji odjevni predmet na istom. Poželjela sam predstaviti vlastitu viziju beachweara s efektnim kupaćim kostimima koji bi damama bili savršen suputnik u ljetnim avanturama kako na plaži tako i na nekom pool partyju: jednostavni, glam, efektni, a praktični, da se mogu nositi preko dana, ali i navečer kao body uz maxi suknju ili palazzo hlače.
Kako se priča kasnije razvijala? Što je uslijedilo?
Nakon dvije kolekcije kupaćih kostima, uslijedila je kolekcija bodija i tajica pod nazivom Off Coast. Ova kolekcija je zamišljena kao kompilacija jednostavnih, kvalitetnih, efektnih, a lako uklopivih komada koje uz promjenu detalja ili asesoara možete nositi od jutra do večeri. Potom smo u Off Coast uvrstili i odjevne predmete poput topova, suknji i haljina. Svi ovi komadi imaju jedan zajednički nazivnik, a to je da su tzv. essentials s dozom ženstvenosti i glamura.
Estetikom Coasta dominiraju elegancija, ženstvenost i seksepil. Kako bi ju ti sama opisala? Je li Coast sličan onome što i sama nosiš?
Našim komadima volimo istaknuti ljepotu ženskog tijela naravno uz obaveznu dozu pristojnosti i dobrog ukusa. Mene gotovo svakodnevno možete vidjeti u COAST komadima, ja ih prva “testiram”. Ako neki komad ne mogu uklopiti da se nosi u barem tri, četiri prilike, ne prolazi test. Pored toga što su COAST komadi ženstveni, kvalitetni, glam i efektni, meni je jako važno da su nosivi. Recimo, čak i naše haljine i suknje možete nositi kako na štikle, tako i na biker čizme. Velikim komplimentom smatram kada mi netko kaže da je baš iznosio to što je kupio.
Gdje se Coast proizvodi? Koliko pažnje posvećuješ materijalima? Oko čega baš nikada ne radiš kompromise?
Coast se proizvodi u srcu Beograda i posvećujemo mnogo pažnje izradi i detaljima, kada je kvaliteta u pitanju ne radimo kompromis. Volimo raditi stvari koje nisu sezonske već one koje će žene voljeti i nositi godinama. Iz tog razloga biramo najkvalitetnije materijale koji se lako održavaju. Proizvodimo ih u malim serijama i vrlo često po narudžbi ili po mjeri. Svjesno smo odabrali business model koji je u modi najskuplji ali i najosvješteniji. Svi postajemo svjesni činjenice da je moda zbog hiperprodukcije jedan od najvećih zagađivača planeta što za posljedicu ima klimatske promjene. One utječu kako na nas danas tako i na našu djecu u budućnosti. Upravo zbog svega toga su nam kvaliteta izrade, odabir materijala i održivost principi od kojih ne odstupamo i oko kojih nema kompromisa.
Posljednje dvije godine bile su u najmanju ruku turbulentne. Kako si se nosila sa svim izazovima?
Pripadam generaciji koja otkako se rodila živi u turbulentnim vremenima, nas ništa nije zaobišlo. Mislim da nas je to naučilo da nema opuštanja i da ključ opstanka leži u fleksibilnosti. Naravno, želje, planovi i strategija postoje kao zvijezda vodilja, ali ako se situacija promijeni, mijenjamo i taktiku. 🙂
Na čemu trenutno radiš? Što možemo očekivati od Coasta u narednim sezonama?
Trenutno pripremam novu kolekciju kostima, kao i beachwear liniju kao novitet. Planiramo suradnje s brendovima koje osobno nosim, volim i poštujem, a nadam se i nekom novom tržištu.