Kada smo doznali vijest kako kultni burger bar Burgeraj prelazi na novu lokaciju, odmah smo morali saznati o čemu je riječ. Lokal, koji već deset godina posluje u Preradovićevoj seli na novu adresu, Vlaška ulica 35. Novi prostor će biti predivan, a ponuda i dalje jednako dobra s malim novitetima. Što nas sve očekuje na novoj lokaciji i kako će izgledati novi Burgeraj, saznajte u nastavku.
Nakon 10 godina Burgeraja u Preradovićevoj, selite na novu lokaciju. Kako i zašto je došlo do takve odluke?
Ideja za Burgeraj rodila se 2010. godine, kao mali intimni projekt dvoje ljudi koji su mislili da su smislili najoriginalniji mogući poslovni plan – craft burgere i craft pive. Naravno, tada nismo očekivali ovakvu ekspanziju burgera, craft pive u Hrvatskoj gotovo da i nisu postojale, a reakcije publike nakon otvorenja 2014. godine bile su neumoljive. Doveli smo smash burgere u Hrvatsku, što je publici tada bila potpuna nepoznanica, točili smo Brooklyn Lager i većina ljudi je mislila da smo pali s Marsa.
Ali, tržište je tada bilo malo, a mi smo imali dovoljno početničkog elana, nošeni adrenalinom i samopouzdanjem bili smo sigurni da radimo dobru stvar. Prostor u Preradovićevoj, dizajn, recepte i procedure smo osmislili sami, uz podršku obitelji i prijatelja, a koliko god da smo emotivno vezani za naš početak, i da znamo da je Burgeraj šarmantan, zaželili smo se nečeg novog. Nova lokacija u Staroj Vlaškoj nudi bolje uvjete, nove prilike i jako smo uzbuđeni što ćemo sebi, našim radnicima i našim gostima malo prodrmati svakodnevicu.
Koje su najveće promjene koje očekujete ili planirate s novim prostorom za Burgeraj?
Najveća inicijalna promjena bit će u dizajnu interijera. Putovanja u Aziju su obilježila naših prethodnih nekoliko godina, a utjecaje i ljubav prema tropskoj klimi i vegetaciji ćemo dijelom prenijeti i tamo. Neke glavne komade iz Preradovićeve, kao što su mural Jelene Bando, replika njujorške klupe iz podzemne željeznice, grafike Yoshitoma Nare i većinu inventara nosimo sa sobom, tako da naši nostalgični gosti neće biti jako zakinuti. S vremenom planiramo osvježiti ponudu, možda i započeti jedan co-branding, ali za sada je u planu samo oprezno i mirno uhodavanje i prilagodba novim okolnostima.
Kako ćete iskoristiti iskustvo prethodnog desetogodišnjeg perioda da unaprijedite i obogatite ponudu ili koncept Burgeraja na novoj lokaciji?
Trenutno uopće ne znamo kako će funkcionirati situacija u kojoj narudžbe ne pišemo na papiriće i ne dovikujemo ekipi u kuhinji da Jura sa stola br. 4 ne želi cherry rajčice u Pepper Jamu. Ne sumnjamo da će proces prilagodbe biti opterećen pogreškama i nesnalaženjima, ali vjerujemo da će naši gosti, kao i uvijek do sada, imati strpljenja s nama i pomoći nam da taj proces prođemo što bezbolnije.
Bez obzira na poboljšanja koja nas čekaju, mi smo uvijek govorili kako je Burgeraj analogan. Vrlo smo old school i planiramo zadržati što više te neposredne interakcije s gostima. Uz sjajan proizvod, odnos koji već godinama gradimo s našim gostima jedna je od točaka diferencijacije Burgeraja od ostalih mjesta i to apsolutno ne planiramo izgubiti.
Iako poslujete već deset godina u Zagrebu, danas imate jaku konkurenciju. Koji je recept kako bi se jedan burger bar ili restoran tolike godine održao na sceni među najboljima?
Da, ovolika zasićenost tržišta burgerima je nešto što definitivno nismo očekivali. Moramo priznati da je to u početku bilo zastrašujuće, kad znate da se svako malo na tržištu pojavi konkurencija ili s velikim kapitalom ili s ljudima iz sektora koji su više eksponirani i imaju puno jači potporni sustav od vas. Doduše, svaki taj napadaj panike i egzistencijalnog straha smo preživjeli i s vremenom naučili da stvarno nije važno što se događa oko nas, dok god mi i dalje držimo svoj standard.
Ne znamo što je općenita formula za uspjeh, ali možemo reći da su za uspjeh Burgeraja odgovorni stalan, marljiv i pouzdan tim radnika, tvrdoglava potraga za izvrsnošću, neumorni fokus na ono što radimo i posvećenost na rubu opsesije. Unatoč pritiscima, s menijem nismo puno šarali. Od samog početka imamo 5 hamburgera, i povremeno pokoji specijal, i jedini cilj nam je njihovo kontinuirano usavršavanje.
Nakon deset godina poslovanja, postoji li nešto što biste promijenili ili mislite da nije bilo dobro?
Naravno, ima dosta toga, kao i u svakom poslu. Griješili smo, dopuštali smo si stagnaciju, ulazili u projekte u koje nismo trebali jer su nas koštali i financijski i emocionalno, oduzimali nam jako puno energije i koji su negativno utjecali na svakodnevno poslovanje i na atmosferu u radnom timu. Bilo nam je i teško i nepodnošljivo, da. Ali, ne bismo ništa mijenjali, mislimo da je ključ svakog osobnog i profesionalnog razvoja razumijevanje da su i neuspjesi sastavni dio svakog posla i prilika za učenje. Iz pogrešaka smo jako puno naučili i ta iskustva su nam pomogla da jasnije definiramo naš sustav vrijednosti, da upoznamo naša ograničenja i da vidimo u kojem se pravcu želimo usmjeravati.
Za kraj, možete li reći za naše čitatelje reći hoće li jelovnik ostati sličan ili slijede velike promjene po pitanju ponude?
Jelovnik nećemo mijenjati, ne želimo previše šokirati naše goste. Vjerujemo da će nam infrastrukturno pojačanje dopustiti da se malo poigramo s ponudom, ali baza uvijek ostaje ista. Naših 5 hamburgera ide s nama.