Dobar dio luksuznih brendova 2024. godinu neće pamtiti po dobrim financijskim rezultatima. Nekada najprofitabilniji brendovi u portfelju konglomerata LVMH i Kering prošle godine su podbacili, što zbog brojnih promjena na razini kreativnih odjela (primjerice Gucci), što zbog financijske krize i generalnog usporavanja luksuza. Cijene proizvoda luksuznih brendova znatno su porasle, jednako kao i životni troškovi – prosječnom kupcu luksuza prošle godine nije bilo do kupovine novih kolekcija i (pre)skupih torbica. Financija kriza udarila je po džepu srednji sloj kojima su luksuzni brendovi postali nedostupni, što su modne kuće itekako osjetile. Tko odolijeva trendu usporavanja luksuza? Francuski Hermès, a po posljednjim rezultatima i Brunello Cucinelli koji je ostvario pozitivne rezultate, kao da financijska kriza ne postoji.

Brunello Cucinelli posluje kao da krize nema
Dijelom ih ne dotiče jer se ne tiče niti njihovih klijenata koji pripadaju u visoku klasu. Zanimljivo je da se u Brunello Cucinelli nose i IT-jevci iz Silicijske doline, poduzetnici, europski aristokrati i holivudske zvijezde. Brunello Cucinelli je pojam apsolutnog luksuza i tako se prodaje, a s obzirom na turbulencije na tržištu i pad kvalitete proizvoda brendova koji su se nekada smatrali najvećim luksuzom, Brunello Cucinelli je ostao jedna od rijetkih adresa na kojoj ćete i dalje pronaći ono po što ste došli.


Brunello Cucinelli je u 2024. ostvario zaradu od 1,28 milijardi eura ili rast od 12,2 posto u usporedbi s godinom ranije. Premašili su tako i vlastita očekivanja rasta prodaje od 11 do 12 posto. Na dobar posao utjecao je marketing, ulaganje u otvaranje i uređenje postojećih butika te ulaganje u pogone proizvodnje u Italiji – planirano je i otvaranje novih. Možda i više od toga činjenica da je Brunello Cucinelli bezkompromisan po pitanju kvalitete, načina proizvodnje i materijala.
Brunello Cucinelli je u priopćenju rekao da je ovo bila značajna godina za brend u kojoj su ojačali svoj imidž i potvrdili identitet brenda – apsolutni luksuz, ekskluzivnost, izvrsnost u izradi i premium materijale. Naglasio je da brend poštuje dostojanstvo rada i osvrnuo se na svoju filozofiju „humanističkog kapitalizma“. Brend uspješno pruža otpor prema hiperprodukciji unatoč svim izazovima i trendovima na tržištu i to se itekako isplatilo. Zanimljivo je da se Brunello Cucinelli više kupovao u Kini u kojoj je 2024. godine prevladao luxury shaming zbog kojeg su milijunaši manje kupovali, ali i SAD-u, gdje je, kako smatraju, pojačan interes prema ekskluzivnim, kvalitetnim luksuznim proizvodima koji su lišeni loga i trendovskih obilježja.