Kako su boje postale najjače oružje luksuznih brendova

U modnom svijetu, boje nisu samo detalji — one su moćno sredstvo kojim brendovi grade identitet i stvaraju emocionalnu povezanost
01.05.2025.
IMAGE SOURCE: Instagram, Pinterest
RECOMMENDED

U svijetu mode, boje igraju ključnu ulogu jer stvaraju prvi dojam prije nego što obratimo pažnju na kroj ili materijal. Svaki poznati modni brend ima svoju prepoznatljivu nijansu — onu koju vidimo na pakiranjima, vrećicama ili na nekom komadu i odmah znamo kojem brendu pripada. Tko može vidjeti tirkizno plavu kutijicu, a da ne pomisli na Tiffany & Co, ili narančastu torbu i ne sjeti se Hermèsa? Te boje nisu izabrane slučajno, već s vrlo jasnom namjerom.

Iako se često fokusiramo na dizajn i imidž brendova, rijetko razmišljamo o tome koliko je snažan jedan drugi alat koji koriste – boja. Dok mi vidimo samo nijansu, naša podsvijest prepoznaje emociju, osjećaj, priču. Jedna boja može izazvati povjerenje, uzbuđenje ili osjećaj luksuza, a to su upravo trenuci koji nas nesvjesno povezuju s brendom.

Upravo se tim fenomenom bavi psihologija boja, disciplina koja proučava kako određene nijanse utječu na emocije i ponašanje ljudi. Budući da je svaka kupovina u velikoj mjeri emocionalna odluka, boje su postale ključan alat u stvaranju identiteta brendova i povezivanju s potrošačima. Mnogi luksuzni i modni brendovi pažljivo su birali svoje prepoznatljive nijanse kako bi ispričali priču o vrijednostima koje predstavljaju, a mi smo izdvojili neke od najupečatljivijih primjera. 

Hermès narančasta

Hermès narančasta nije samo prepoznatljiva boja, već simbol energije, vitalnosti i luksuza koji traje. Ova upečatljiva nijansa, iako prvotno odabrana iz nužde zbog nestašice materijala, danas je jedan od najsnažnijih vizualnih potpisa brenda. Hermès koristi ovu toplu, dinamičnu boju kako bi pobudio osjećaj uzbuđenja i povezao se s potrošačima koji traže luksuz sa snažnim karakterom. Narančasta ostavlja dojam ekskluzivnosti koja je živahna, nezaboravna i neraskidivo povezana s bogatom tradicijom brenda.

hermes narančasta
hermes boje

Bottega zelena

Bottega zelena postala je jedan od najupečatljivijih modnih potpisa, simbolizirajući luksuz, svježinu i kreativnost. Ova smirujuća, a upečatljiva nijansa budi osjećaj obnove i stabilnosti, stvarajući kod potrošača dojam suptilnog luksuza koji ne treba biti pretjerano naglašen. Iako je Bottega Veneta u posljednjih nekoliko godina kroz rebranding, uključujući i odlazak s Instagrama i promjenu vizualne komunikacije, krenula prema suptilnijem identitetu, prepoznatljiva zelena nijansa i dalje ostaje snažno povezana s brendom.

Tiffany plava

“Tiffany Blue” već je desetljećima univerzalni simbol elegancije i bezvremenske ljepote. Ova jedinstvena nijansa odabrana je s namjerom da izazove osjećaj povjerenja, sigurnosti i ekskluzivnosti, što je u potpunosti usklađeno s misijom brenda da obilježi posebne, nezaboravne trenutke. Plava boja u psihologiji boja često se povezuje s pouzdanošću, a Tiffany & Co kroz svoju boju komunicira luksuz koji je sofisticiran, emocionalno snažan i uvijek aktualan.

tiffany boje

Chanel crna

Za Chanel, crna boja nosi posebno značenje – ona je oličenje bezvremenske elegancije, moći i diskretne sofisticiranosti. Coco Chanel prva je redefinirala crnu kao boju visoke mode, odbacujući njezinu tradicionalnu povezanost s tugom i stvarajući simbol modernog luksuza. U psihologiji boja, crna budi osjećaj samopouzdanja, autoriteta i sigurnosti, a Chanel tu snagu koristi kako bi kod potrošača stvorio sliku brenda koji je istovremeno klasičan i uvijek aktualan, neovisno o prolaznim trendovima.

crna nijansa
chanel crna

Louboutin crvena

Crvena na potplatima Christian Louboutin cipela nije slučajan detalj – ona je pažljivo odabrana kako bi izazvala osjećaj strasti, samopouzdanja i senzualnosti. Crvena boja u psihologiji boja poznata je po svojoj sposobnosti da privuče pažnju i izazove emocionalne reakcije, a Louboutin ju koristi kako bi svaki korak nositelja bio vizualno upečatljiv i emocionalno snažan. Taj potpis ne simbolizira samo luksuz, već i stav, pretvarajući svaku cipelu u moćan izraz osobnosti i odvažnosti.

louboutin crvena
louboutin boje

SAZNAJ VIŠE: