BeReal doživljava svoj kraj i to nas ne iznenađuje

Korištenje BeReal aplikacije je znantno palo s obzirom na njezin vrhunac 2022. godine. Korisnicima je aplikacija postala dosadna i naporna, a evo i zašto
01.02.2024.
IMAGE SOURCE: Pinterest
RECOMMENDED

Facebook, Instagram, Twitter, a od nedavno i TikTok, drže monopol nad društvenim mrežama. Mnogim start-upovima teško se progurati pored ova tri diva, a da taj koncept bude originalan, primamljiv korisnicima i na kraju krajeva, poslovno isplativ. Onda se 2020. pojavio BeReal koji je svojevrsna antiteza Instagramu. BeReal se javio kao odgovor na pretjerane filtere, uređene fotografije i lažni sjaj života koji se predstavljaju na Instagramu.  Dakle, BeReal je aplikacija na kojoj potpuno opušteno objavljujemo prave sebe i to što god radili u realnom trenutku. Koncept doista jest originalan što je privuklo mnoge korisnike na aplikaciju, no sve više tih istih korisnika gubi interes za platformom. Je li BeRealu došao kraj?

Iako je objavljen 2020. godine, BeReal je doživio svoj procvat u veljači 2022. kada je broj korisnika naglo skočio na 1,1 milijun. Iste godine u listopadu, broj se povećao na 53 milijuna korisnika. Njegov rast uvelike je potaknula generacija Z koja je bila spremna na nešto drugačije od Instagrama.

Ukratko kako BeReal funkcionira: aplikacija vam šalje u bilo koje doba dana notifikaciju da je vrijeme za fotografiju. Tada imate dvije minute da uslikate što radite i gdje se nalazite. Fotografija se zatim automatski objavi na feedu  i vi tada imate mogućnost gledati fotografije svojih prijatelja. BeReal nema filtere niti alate za uređivanje, a također ne postoje lajkovi, komentari, profili i poruke. Ako ne objavite fotografiju u dvominutnom odbrojavanju, aplikacija vas „upozorava“ i „tuži“ vas vašim prijateljima.

bereal kraj

Kad sam prvi put pisala tekst o BeRealu, bila sam skeptična prema aplikaciji koliko god ona zabavno zvučala i to upravo zbog njezinog zapovjednog tona. Moj skepticizam se očito pokazao točnim. Mnoga su istraživanja tržišta pokazala da je preuzimanje aplikacije u padu. Prema analitičkoj tvrtki Apptopia, broj ljudi koji svakodnevno koriste aplikaciju pao je 61 posto u odnosu na njezin vrhunac, s oko 15 milijuna u listopadu 2022. na manje od šest milijuna u ožujku 2023.

Prvo i osnovno, aplikacija te tjera da objavljuješ. Ako se nisi uslikao unutar dvije minute, aplikacija će te „cinkati“ tvojim prijateljima. Također zaključava tvoj feed ako nisi objavili fotografiju. Nitko ne želi da društvena mreža šefuje. Mnogi korisnici su izjavili da im je postalo naporno objavljivati onda kada ima aplikacija to nalaže. „ Zauzeta sam i volim koristiti društvene medije pod svojim uvjetima i u svoje slobodno vrijeme“, napisala je jedna korisnica.

Drugi očiti razlog zbog kojeg BeReal popularnost pada je vrlo jednostavan: feed je izrazito dosadan. Ruku na srce, Instagram izgleda primamljivo, sadržaj je uzbudljiv s estetski privlačnim fotografijama. BeReal feed je prepun ekrana od laptopa, pogleda krou prozor, stola sa čašama i polovičnih faca. Zašto? Zato što aplikacija zahtjeva da u samo dvije minute objaviš fotografiju pa korisnici ležerni objavljuju neobvezujuć sadržaj. Briga ih kako ta fotka izgleda i jesu li uslikali pukotinu na zidu, samo da „odrade“ taj posao. Tko želi gledati takav izrazito nezanimljiv feed?

bereal kraj

@matthewhanifan

BE REAL IS BORING NOW!!!!’ fix it

♬ original sound – matthew

Naposljetku, iako je filozofija BeReala objavljivanje autentičnog sebe, fotke za aplikaciju su i ovoga puta iscenirane. Nitko neće prikazati sve iz svoga života na društvenim mrežama. Mnogi tvrde da korisnici ignoriraju aplikaciju dok nemaju nešto zabavno za objaviti. Koliko god se bunili protiv retuširanih fotki, mlade zapravo ne smetaju namještene fotografije. Radije će gledati šarene Instagram storyje, nego nečiju knjigu iz medicine na BeRealu. Dakle, postoje dva rješenja: ili će BeReal propasti ili će se, kao i mnogi drugi, okrenuti instagramskoj estetici.

@james.sko

BeReal photo ideas u gotta try selfie

♬ original sound – james.sko – james.sko
SAZNAJ VIŠE: