Balenciaga želi da prodate svoju staru odjeću

Balenciaga je nedavno pokrenula re-sell projekt u sklopu kojeg vas potiču da prodate staru odjeću s njihovim potpisom i po povoljnijoj cijeni kupite novu. Je li vlastiti re-sell budućnost za dizajnerske brendove?
04.10.2022.
IMAGE SOURCE: Balenciaga / Nadia Lee Cohen

Tržište secondhand dobara već neko vrijeme nezaustavljivo buja. Posebice kada je riječ o modi s potpisom. Virtualne resale platforme poput francuskog Vestiaire Collectivea i američkog The RealReala, uz neprestano rađanje novih online odredišta za preprodaju odjeće, proživljavaju pravu renesansu. Promjene su se na planu cirkularne mode počele događati još u pretpandemijskoj eri, no upravo je pandemija, koja je nanijela nemjerljivu štetu globalnoj ekonomiji, resale tržištu učinila najveću uslugu. U vremenu kada je svijet strepio zaključan, secondhand u modnom online svemiru naprosto je cvjetao.

Tvrtka ThredUP je u svom godišnjem izvještaju za 2021. objavila kako je globalno tržište secondhand mode “teško” 96 milijardi američkih dolara, te kako raste tri puta brže od tradicionalne prodaje. Do 2026. godine, predviđa ThredUP, globalno secondhand tržište moglo bi narasti za čak 127% postajući tako globalnim fenomenom vrijednim 218 milijardi američkih dolara.

Premda preprodaju odjeće s vlastitom etiketom donedavno nisu imali običaj ohrabrivati, nastojeći zgrnuti profit prvenstveno na novim kolekcijama, veliki modni brendovi uvidjeli su da je riječ o fenomenu koji je nemoguće zaustaviti i kojem se naprosto nema smisla opirati. Sudjelovali oni u resale aktivnostima ili ne, secondhand tržište će se odvijati nekom svojom dinamikom i generirati profit. I to, čini se, nezanemariv profit. Pametni i pronicljivi kakvi jesu, odlučili su mu se pridružiti i otkinuti pritom svoj dio kolača. Osim da generiraju dodatne prihode od prodaje, sudjelovanje u secondhand tržištu iskoristili su kako bi plasman svojih proizvoda pomnije kontrolirali, ali i u svrhu brendiranja svoje etikete kao one koja se zalaže za održivije poslovanje što mlađe generacije kupaca smatraju sve važnijom kvalitetom. Britanska robna kuća Selfridges sklopila je suradnju s pariškom resale platformom Vestiaire Collective, a pokrenula je i vlastiti projekt Resellfridges, Ralph Lauren se povezao s hipsterskim Depopom, Stella McCartney i Burberry ušetali su u secondhand avanture spojivši se s platformom The RealReal, a na virtualnim vješalicama The RealReala našli su se i odjevni komadi iz arhive talijanske kuće Gucci.

U vlak cirkularne mode nedavno je uskočila i francuska modna kuća Balenciaga, vlasnica jedne od najpopularnijih etiketa na resale platformama za kojom potražnja kontinuirano raste, iz godine u godinu. Krajem rujna iz Balenciage su najavili početak svog “Re-Sell” programa. Projekt je nastao u suradnji s platformom Reflaunt koja je dosad surađivala s brojnim zvučnim modnim imenima kao što su Net-a-Porter, COS, H&M, Mr Porter te danski brend GANNI koji je u travnju pokrenuo svoju secondhand platformu. Pod sloganom “REDUCE, RECYCLE, RESELL” Balenciaga potiče kupce da svoju staru odjeću s Balenciaga potpisom prodaju kroz njihov “Re-Sell” program. “Re-Sell” program trenutno je dostupan u Italiji, Francuskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u i Singapuru, a na službenoj stranici izlistane su trgovine koje sudjeluju u programu. Oni koji žele prodati neki od rabljenih Balenciaga predmeta isti mogu donijeti u neku od trgovina ili zakazati termin kada će netko taj predmet preuzeti. Svi predmeti koji zadovoljavaju kriterije prolaze kroz autentifikaciju, dobivaju svoju cijenu, fotografiraju se i stavljaju u prodaju na neku od resale platforma u Reflauntovoj mreži, kao što su Vestiaire Collective, Tradesey, ili Rebelle.

Jednom kad spomenuti predmet bude prodan, prodavač može prihvatiti isplatu gotovine ili “vaučer” 20% većeg iznosa od postignute cijene koji može potrošiti na novi komad odjeće u nekoj od 15 Balenciaga trgovina, od one na Petoj aveniji u New Yorku, pariškom butiku na aveniji Montaigne ili londonskom u ulici Sloane. Upravo je potonja strategija ključna jer potiče kupca da svoj novac, jednom kada proda stari predmet, ponovno potroši u Balenciagi potičući tako cirkularnu ekonomiju. “Re-Sell” program, doduše, nije jedini projekt kojim se Balenciaga usmjerila ka održivijem poslovanju. U cilju da postane čim održivijom, Balenciaga je odlučila investirati značajna sredstva kako bi čim više reducirala karbonski otisak, a uključila se i u brojne programe pošumljavanja donirajući sredstva od svake online kupovine. Program preprodaje rabljene odjeće svakako je hvalevrijedan potez koji će doprinijeti tome da čim manje tekstilnog otpada završi na nekom ionako zatrpanom deponiju. Čak i ako je potez sasvim oportunistički, proizašao iz težnje da se kontrolira tržište koje bi se odvijalo s njima ili bez njih, te da se dio profita “vrati” u njihove blagajne, ipak je riječ o trendu koji treba pozdraviti. Sve je bolje od toga da bezumno odbacujemo odjeću koje smo se zasitili i zatrpavamo planet novim tonama tekstila. Čini se da je modna industrija konačno počela shvaćati da može bolje.

SAZNAJ VIŠE: