Početkom godine Kering, vlasnik Guccija i Balenciage, izvijestio je kako bilježi pad od 17 posto za posljednji kvartal 2023. godine. Balenciaga je pritom brend u portfelju koji je osjetio značajan pad i na putu je povratka stare reputacije već dvije godine. Činjenica je s druge strane da se Balenciaga pod Demnom kao kreativnim direktorom neće vratiti na status najpopularnijeg brenda, kojeg je držao nekoliko godina za redom i ne možemo ne postaviti pitanje kako to da François Pinault i dalje drži Demnu na ovoj poziciji. I to nakon što je Alessandro Michele otišao iz Guccija (jer nije želio raditi kompromise po pitanju svoje estetike i jer je zarada stagnirala).

Demna je jednom prilikom, nakon onog skandala, izjavio da se vraća korijenima i da će kreirati odjeću lišenu gimmicka i spektakla koji za cilj ima postati viralan. Ipak posljednjim kolekcijama vidjeli smo sve osim toga, odnosno, vidjeli smo Demnu, a isti pristup prenio je na posljednju kolekciju visoke mode koja je prikazana u Parizu.

Celebovi i ambasadori često naprave veći show od same revije, kao i sada prije Balenciage. Okupile su se Nicole Kidman, jedna od ambasadorica, Katy Perry koja je napravila zaokret u stilskom izričaju i trenutno je viđamo posvuda, zatim i Charlie XCX te Alexis Stone kojeg su svi zamijenili za Meryl Streep. Naime, drag queen i artist koji „posuđuje lica“ sada se pojavio kao Miranda Priestly iz filma Vrag nosi Pradu i izgledao je genijalno i zabavno.
A nakon što pogledate Balenciaga kolekciju, vjerojatno ćete pomisliti da ste svaki od lookova već jednom vidjeli. Balenciaga već ima ustaljeni način prikazivanja svojih kolekcija, a Demna kao da je davno ostao bez friških ideja – stalan povratak istim motivima, tehnikama i kreacijama (dugu baršunastu haljinu s rukavicama smo vidjeli nebrojeno puta?) dovodi do toga da teško pronalazimo smisao u novim Balenciaga kreacijama.




Sve se svodi na vrlo visoke cijene te kreacije koje su na granici nosivog i bizarnog, one koje će nekoliko dana kružiti društvenim mrežama i zatim se zaboraviti. Inovacija su ovoga puta bili lookovi u kojima su modeli nosili leptirova krila na licu umjesto Butterfly sunčanih naočala, a početni lookovi ponovili su detalj velikog pokrivala za glavu futurističkog izgleda. Prisutne su oversized siluete izvedene s prošivenim jaknama, dresovima i traperom, kao i još jedna haljina koja imitira aluminijsku foliju zlatne boje.

Pinault je nedavno izjavio kako je Demna zaslužan za velike stvari otkako se pridružio kući te da je s kreativnom vizijom koja je duboko ukorijenjena u nasljeđu Cristóbala Balenciage, kroz radikalan i subverzivan pristup, uvijek rezonira sa stanjem društva, mode i mladih klijenata. Neosporan je njegov utjecaj, no nismo sigurni koliko je zaista više radikalan niti relevantan, barem u ovakvom obliku.































